Loading...
چرا شبکه های اجتماعی جایگزین وب سایت نیستند؟
شنبه 28 اردیبهشت 1398 مدیر سایتچه 1632 1

چرا شبکه های اجتماعی جایگزین وب سایت نیستند؟

یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت در معرفی کسب و کار شما، معرفی کامل شما به صورت کاملاً دسته بندی شده و موضوع بندی شده می باشد که البته شبکه های اجتماعی چنین ویژگی خاصی را ندارند.

در سال های نه چندان دور گذشته صاحبان مشاغل برای حضور در دنیای اینترنت و معرفی خود و کسب و کارشان تنها به داشتن یک وب سایت بسنده می کردند و سپس با به وجود آمدن اپلیکیشن های موبایل و تبلت داشتن اپلیکیشن موبایل به یکی دیگر از ضروریات مشاغل بزرگ و کوچک تبدیل شد؛ اما به وجود آمدن #شبکه_های_اجتماعی و گسترش روزافزون آن در زندگی روزمره افراد باعث شد صاحبان مشاغل نیز به فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و ... روی آورده و یا حتی بسیاری از مشاغل از همین شبکه ها شکل گرفته و حیاتشان در گرو همین صفحات و یا کانال ها باشد.

مشاغل شکل گرفته از این شبکه ها، اکثرا افراد خود اشتغالی هستند که با راه اندازی مشاغل کوچک خانگی کسب درآمد می کنند؛ البته شرکت های کوچک و بزرگ هم در اکثر این شبکه ها عضو هستند و خدمات و محصولات خود را معرفی و عرضه می کنند.

البته دلایلی برای روی آوردن مشاغل به این نوع معرفی و کسب و کار وجود دارد که در ادامه به شرح برخی از آنها می پردازیم:

  1. هزینه ناچیز راه اندازی
  2. راه اندازی صفحات و یا کانال در این شبکه ها هزینه ای نداشته و رایگان است.
  3. سهولت استفاده از طریق تلفن همراه
  4. امکان مدیریت صفحات از طریق تلفن همراه وصل به اینترنت، همیشه و در همه جا وجود دارد؛ که البته مدیریت سایت نیز به همین روش وجود دارد.
  5. امکان اشتراک گذاری انواع فایل از قبیل: عکس، صوت، ویدئو

اما در کنار مزایای شبکه های اجتماعی، معایب بسیاری نیز وجود دارد که وجود یک وب سایت خوب و حرفه ای نه تنها این معایب را پوشش می دهد بلکه بسیاری امکانات خاص را نیز در اختیارتان قرار میدهد.

در ادامه به شرح این مزایا می پردازیم:

اعتماد فی مابین صاحبان سایت و کاربران

یک #وب_سایت با کسب مجوزهای قانونی از مراجع زیربط می تواند اعتماد کاربران را از جهات مختلف، از جمله پرداخت آنلاین کالاها و یا دریافت خدمات ارائه شده توسط صاحبان مشاغل به کاربران، جلب کند.

کسب رتبه های برتر در موتورهای جستجو

 


راه رقابت در دنیای اینترنت از طریق کسب برتر رتبه گوگل می باشد؛ که البته این مهم با داشتن یک سایت با کدنویسی مناسب و مطابق با استانداردهای گوگل می باشد؛ یک محتوی استاندارد نیز کمک شایانی را در کسب این رتبه می کند؛ بنابراین یک راه اصولی برای پیشی گرفتن در کسب و کار اینترنتی تهیه سایتی با استانداردهای موتورهای جستجو می باشد که این امر جز با تهیه یک سایت مناسب تحقق نمی یابد.

اطمینان داشته باشید بدون دیده شدن در موتورهای جستجو راه درست و اصولی دیگری برای دیده شدن در معرض کاربران اینترنتی وجود ندارد.

معرفی موضوع بندی شده

یکی از مهم ترین ویژگی های #وب_سایت در معرفی کسب و کار شما، معرفی کامل شما به صورت کاملاً دسته بندی شده و موضوع بندی شده می باشد؛ در وب سایت می توانید با قرار دادن مطالب مختلف از قبیل: معرفی کسب و کارتان بطورکامل، اطلاعات تماس (از طریق مختلف : ایمیل، فرم تماس با ما و...)، گالری محصولات و یا نمونه کارهای دسته بندی شده، نمایش نامحدود انواع ویدئو و صوت، وبلاگ و دنیایی از محتوی دیگر، کسب و کار خود را دقیق به کاربران معرفی کنید؛ که طبیعتاً این امر توسط شبکه های اجتماعی با این حجم گسترده امکان پذیر نخواهد شد.

ظاهر زیبا و منحصر به فرد

اکثر مشاغل کوچک و یا بزرگ، رنگ و طراحی منحصر به فرد خود را دارند که ترجیح می دهند برند آنها با همان ظاهر شناخته شود؛ که البته این امر در دید کاربران آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ شما با داشتن یک وب سایت با یک ظاهر شکیل و اختصاصی می توانید ظاهری منحصر به فرد داشته باشید و سایت خود را با هر ظاهری که مایل هستید طراحی و پیاده سازی کنید؛

یک مثال کاربردی:

فرض کنید می توانید برای کسب و کار خود یک فروشگاه بزرگ با یک وسعت نامحدود با ظاهری مدرن و زیبا داشته باشید تا زمانی که مشتری وارد فروشگاه و یا حتی شرکت شما می شود از بزرگی و شکیل بودن مکان تجاری و یا اداری شما مبهوت شده و در این فضای بزرگ، در هر قسمت، تابلوی راهنمایی داشته باشد که او را به هر جهت از این فضای بزرگ که می خواهد بدون اندکی معطلی هدایت کند.

در عوض در شبکه های اجتماعی، فرض کنید در یک پاساژ بزرگ که تا انتهای آن قابل پیمودن نیست مغازه ای کوچک داشته باشید، بین میلیون ها مغازه کوچک دیگر که بایستی همه شبیه به هم با یک ظاهر در کنار هم ظاهر شوند و گوی سبقت را از یکدیگر بربایند؛ خودتان قضاوت کنید، فروشگاه بزرگ و خصوصی و منحصر به فرد یا فروشگاه کوچک در فضای عمومی؟

تحلیل کامل بازدید سایت

با داشتن سایت می توانید به آنالیزهای پیشرفته ای دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال می توانید بدانید کدام یک از صفحات سایت شما بازدید بیشتر داشته اند و یا چند درصد از مشتریان شما برای بار دوم به سایت شما مراجعه کرده اند؟ و یا بیشترین بازدید از کدام شهرها و یا کشورها بوده است؟ بیشترین بازدید ها در چه زمانی بوده است؟

محدودیت های محتوی

در سایت ها هر گونه فایلی با هر فرمت، حجم با قابلیت های متفاوت قابل دسترس است. اما در #شبکه های_اجتماعی محدودیت هایی مانند طول مطلب و تعداد فایل پیوست و ... وجود دارد؛ که البته این محدودیت مانع معرفی کامل یک کسب و کار از جنبه های مختلف می شود.

 عدم امنیت کافی

زمانی که شما یک وب سایت شخصی، شرکتی، فروشگاهی، خبری، نیازمندی و یا هر نوع وب سایت دیگری بر روی دامنه ای که به نام شما ثبت شده دارید؛ در واقع شما صاحب آن وب سایت با آن نام واحد می باشید که اختیار آن تنها با شخص شماست؛ که چه محتوایی با چه ظاهری نمایش داده شود و کسی اجازه استفاده از محتوی شما را بدون اجازه شما ندارد، کسی مالک محتوی و سایت شما نیست. در صورتی که صاحبان شبکه های مجازی، صاحب محتوی شما هستند و هر زمان که بخواهند می توانند از محتوی صفحه شخصی شما بهره ببرند و یا هر زمان که بخواهند حساب شما را با هر تعداد کاربر یا فالوور ببندند، مسدود کنند؛ کاربرانی که برای جلب رضایت آنها زحمت فراوان کشیده اید، هزینه های هنگفت کرده اید. در شبکه های مجازی هر صفحه ای به راحتی حذف، ریپورت، هک، فیلتر، بلاک می شود و یا هر اتفاق دیگری، زیرا شما مالک حقیقی آن صفحه نیستید و صاحب اصلی شخص دیگری است.

از طرف دیگر، حتی اگر هیچ کدام از آن اتفاقات نیفتد؛ میدانید که هر کدام از شبکه های مجازی به صورت مقطعی هستند و در هر دوره ای شبکه مجازی قدیمی تر جای خود را به یک شبکه مجازی نو ظهر دیگری می دهد. مانند فیسبوک در دوره ای بیشترین اقبال را داشت و حالا جای خود را به اینستا گرام داده است و یا تلگرام که در دوره ای در ایران بسیار موفق بوده و اکنون با فیلتر شدن، کاربران خود را کمی به زحمت انداخته است. پس چه بهتر که به جای از شاخه ای به شاخه دیگر پریدن با این همه عیوب آشکار، سرمایه گذاری کسب و کار خود را بر روی زمینی محکمتر که خود مالک و صاحب اختیار آن هستید بنا کنید.

در آخر

امنیت، قدرت و انعطاف پذیری یک وب سایت استاندارد در کنار شبکه های مجازی مختلف که هر کدام کارایی منحصر به خود را دارند می تواند کمک شایانی در معرفی هر چه بهتر و ماندگارتر شدن شما در میان کاربران اینترنت باشد. بنابراین اگر صاحب هر نوع کسب و کاری هستید که قادر به ارائه هر نوع کالا و یا خدماتی به عموم و یا قشر خاصی از مردم هستید، تیم طراحی سایتِ سایتچه می تواند در طراحی یک سایت بروز، در هر چه استوار تر شدن کسب کار شما در کنارتان باشد.

عمومی #شبکه_های_اجتماعی  #وب_سایت  #شبکه 
  • - 1398/03/12 , 13:51

    پست کاربردی
    0 | 0