Loading...
بازاریابی اینترنتی چیست؟
جمعه 12 بهمن 1397 مدیر سایتچه 866 0

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات گفته می شود. این نوع بازاریابی با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله در تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود.

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات گفته می شود. این نوع بازاریابی با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت از جمله در تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین بازاریابان فعال شرکت ها باز کرده‌است.

این نوع بازاریابی محدود به زمان و یا مکان خاصی نشده و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت روزانه باعث شده این نوع تبلیغات در میان شرکت ها، به خصوص زمانی که از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر رنگ‌تر شود.

درواقع #دیجیتال_مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ به عنوان ابزاری قدرتمند برای موفقیت هر کسب و کاری در فضای اینترنت شناخته شده است که البته این بخش نیز شامل مزایای بسیاری نسبت به بازاریابی فیزیکی می باشد.

مزایای بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی فیزیکی

کم هزینه: بازاریابی اینترنتی شامل: ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و … با صرف هزینه بسیار ارزان و مقرون به صرفه در مقابل تبلیغاتی شامل: چاپ تراکت، تبلیغات در روزنامه و یا تبلیغات حضوری بازاریابان با صرف هزینه های سنگین

استفاده از ابزارهای بازاریابی آنلاین، بیشترین برگشت سرمایه را برای شرکتهایی که در حوزه ی کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنند به ارمغان دارد.

ارزیابی آسان: ارزیابی ساده و سریع از میزان تاثیر و بازخورد از روش های بازاریابی آنلاین در مقابل ارزیابی از روی حدس و گمان از میزان تاثیر از بازاریابی آفلاین

در بازاریابی آفلاین نمی توانید به راحتی متوجه شوید که در مقابل هزینه ای که برای هر تبلیغ انجام داده اید، تبلیغات شما چند بار مشاهده شده و چه مقداری بازخورد برای شما ایجاد کرده است و اثرگذاری خوبی داشته یا خیر. تنها چیزی که در اختیار دارید، مقداری اطلاعات پراکنده از بازخوردها است. اما با ابزارهای بازاریابی آنلاین می توانید به صورت دقیق مشاهده کنید که هر کدام از کمپین های بازاریابی کسب و کارآنلاین شما چه بازخورد و اثری ایجاد کرده اند.

مشخص بودن جامعه هدف: دسته بندی قشرهای مختلف جامعه در نوع بازاریابی اینترنتی در مقابل عدم دسته بندی اقشار و مواجه با عموم مردم در بازاریابی آفلاین

در #بازاریابی_اینترنتی می توانید کاملا جامعه هدف خود را مشخص کنید؛ به عنوان مثال در شیوه ایمیل مارکتینگ می توانید گروه های متفاوتی از انواع مشتریان را انتخاب کرده و به هر گروه، ایمیل مناسب همان گروه را ارسال کنید. اما در شیوه بازاریابی سنتی معمولا هر تبلیغی در اختیار قشر بزرگتری از جامعه بدون محدودیت خاصی قرار می گیرد که البته این روش بازدهی بسیار کمتری خواهد داشت.

 

عمومی #دیجیتال_مارکتینگ  #بازاریابی_اینترنتی