Loading...
مزایای کسب و کار اینترنتی چیست؟
جمعه 12 بهمن 1397 مدیر سایتچه 935 0

مزایای کسب و کار اینترنتی چیست؟

راه اندازی یک کسب و کار امن و مطمئن توسط یک وب سایت کارا و شکیل، بدون محدودیت های مکانی و زمانی با صرف کمترین هزینه، بدون هیچ اتلاف وقت امکان پذیر می باشد. که این امر باعث ارتباط مداوم با مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان همیشگی خواهد شد.

هزینه بسیار پائین راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی (به عنوان مثال یک فروشگاه)، نیاز به یک مکان فیزیکی دارید که البته برای فروش بیشتر کالاهایتان بایستی این مکان فیزیکی در یک مکان پرتردد و شلوغ شهر باشد، که البته هزینه تهیه یک ملک تجاری آن هم در یک مکان پرتردد بسیار سنگین خواهد بود.

علاوه بر آن، به دلیل محدودیت فضایی مکان های فیزیکی بایستی کالاهای بسیار کمی را در معرض نمایش عموم قرار دهید و یا برای نمایش کالاهای بیشتر، بایستی فضای بزرگتری را تهیه کنید، که البته آن نیز بسیار هزینه بر می باشد.

اما در مقابل برای راه اندازی یک #کسب_و_کار_اینترنتی (برای مثال یک فروشگاه الکترونیکی) می توانید با صرف کمترین هزینه که شامل: یک نام دامین و یک فضای هاست به جای فضای فیزیکی و سایت با کارآیی یک فروشگاه الکترونیکی، به جای یک ویترین کوچک یک فروشگاه، نامحدود و هر تعداد که کالا می خواهید در معرض عموم به نمایش بگذارید و آن را بفروش برسانید.

مطالب مرتبط دیگر را بخوانید

 

نکته: هزینه تهیه هاست و دامین به صورت سالیانه است (البته بسیار ارزان) و هزینه طراحی فروشگاه الکترونیک یکبار برای همیشه است (البته این رقم هر بسیار بسیار ناچیز می باشد)

نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی

کسانی که خدماتی را بطور فیزیکی به مردم ارائه می دهند، نیاز به داشتن مکان فیزیکی با تجهیزات کامل وابسته به یک محیط دارند؛ و یا صاحبان فروشگاه های فیزیکی که نیاز به یک نمایشگاه کامل از محصولات و یا کالاهایشان به جهت ارائه به مشتریانشان دارند که البته اکثراً مشتریان این فروشگاه ها و یا مکان هان ارائه دهنده خدمات، محدود به محدوده جغرافیایی محل فیزیکی آنها می باشند.

با راه اندازی هر نوع کسب و کار آنلاینی، می توانید کلیه خدماتی که قادر به ارائه آنها می باشید را بدون هیچ محدودیتی در معرض عموم قرار دهید و بازه مشتریان خود را تنها محدود به حوزه مکانی خود نکرده و از هر موقعیت جغرافیایی مشتریان خاص خود را داشته و فراتر از حد تصور به تعداد مشتریان خود بیفزایید.

 

اطلاع رسانی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان

بر اساس برنامه های بازاریابی آنلاین کسب و کارهای اینترنتی، می توانید در کمترین زمان ممکن، کالا/خدمات جدیدی که قادر به ارائه آن می باشید را با مشخصات کامل آن در اختیار مشتریان خود بگذارید.

برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و محصول جدیدی را در لیست فروش خود قرار داده اید، بلافاصله می توانید آن محصول را در سایت ثبت و برای فروش به مشتریان خود به اشتراک بگذارید و همیشه یک سایت کاملاً به روز با محصولات جدید داشته باشید در صورتی که در فروشگاه های فیزیکی/سنتی چنین امکانی وجود ندارد.

یک سایت همیشه بروز با اجناس جدید با جلب رضایت و اطمینان خاطر مشتریان، آنها را به مشتریان دائم شما تبدیل خواهد کرد.

مدیریت کامل سایت بدون محدودیت

در کسب و کار آنلاین هر زمان و در هر مکان که تنها دسترسی به اینترنت داشته باشید می توانید گزارش کاملی از نحوه عملکردتان در اینترنت مانند: تعداد بازدید روزانه تان، تعداد کاربرانتان، در فروشگاه های اینترنتی اطلاعاتی از قبیل: میزان فروش، موجودی انبار، میزان محبوبیت یک کالا، میزان رضایت مشتریان از عملکرد شما، گردش مالی و ... را در اختیار داشته باشید.

هم چنین می توانید همواره در هر زمان با کاربران سایت خود تعامل داشته باشید و نیازمندی های آنان را به سرعت رفع نمایید.

کاتالوگ کامل آنلاین

می توانید بطور مداوم اطلاعات کسب و کارتان را بروز و لیست خدمات و کالاهای جدیدتان را لحظه ای در سایت قرار دهید. با این کار همیشه کاتالوگ کامل و جامعی از تمام اطلاعاتی که مشتریان شما می توانند برای شناخت از شما و کالاهایتان به آنها مراجعه کنند خواهید داشت.

مشتریان همیشه در دسترس

کسب و کار آنلاین باعث ایجاد یک ارتباط مستمر بین مشتریان و ارائه دهنده کالا/خدمات می باشد. می توانید سایت اینترنتی خود را مانند یک فروشگاه بزرگ و یا یک سالن همایش بزرگ (بسته به نوع کسب و کارتان) تصور کنید که در تمامی نقاط دنیا شعباتی دارید و مشتریانتان همیشه در آن مکان ها حضور داشته و با آنها در تعامل هستید؛ می توانید با شیوه های بازاریابی آنلاین مشتریانتان را به خرید کالا و یا دریافت خدماتتان ترغیب کنید.

تسریع در عملکرد

در کسب و کارهای فیزیکی زمان بسیاری به اجرای امور تکراری و اجتناب ناپذیر اختصاص داده می شود. به عنوان مثال صدور فاکتور فروش، راهنمایی مشتریان و برای هر مشتری یکبار به صورت کامل، پاسخ به سوالات متداول ، حسابداری و… . در مقابل در کسب و کار اینترنتی بسیاری از این موارد به صورت کاملاً خودکار توسط سایت شما انجام می شود.

به عنوان مثال با عضویت هر نفر در سایت پیام خوش آمدگویی و هدیه ای برای او ارسال شود. بعد از عضویت شخص به طور منظم و در فواصل زمانی تعیین شده، ایمیلهایی با متون تعیین شده برای او ارسال شود، بعد از خرید می توانید فاکتورش را در لحظه در ایمیل خود دریافت کند و با پیامک از وضعیت آن آگاه شود.

تغییرات ظاهری

در کسب و کار اینترنتی، می توانید هر زمان که مایل بودید نوع کالا و یا خدماتی که عرضه می کنید را تغییر دهید و هم چنین نمایی که کاربر سایت شما می بیند، ظاهر سایت شماست که بسیار ساده می توانید آن را تغییر دهید؛ در صورتی که در کسب و کار فیزیکی تغییر مکان و یا تغییر دکوراسیون فضای کاری شما، چیدمان محصولات، کاری بسیار وقت گیر، پر دردسر و پر هزینه می باشد.

کمترین اتلاف وقت

در کسب و کار اینترنتی با مدیریت زمان صحیح، وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت. چرا که مجبور نخواهید بود هر روز برای رفتن به محل کار خود در خیابانها تردد کنید؛ و هم چنین مشتریان شما نیز برای ارتباط با شما و یا خرید محصولاتتان نیاز به حضوری فیزیکی ندارند.

توانایی اداره چند کسب و کار همزمان

در کسب و کار اینترنتی مجبور به اداره یک کسب و کار نخواهید بود و می توانید با رونق گرفتن یک کسب و کار به دنبال گسترش و یا راه اندازی کسب و کارهای جدیدی بیفتید.

در آخر

طراحی یک وب سایت کارا می تواند بهترین راه برای راه اندازی یک کسب و کار مطمئن اینترنتی باشد. تیم طراحی وب سایت سایتچه می توانند در تحقق این امر همراه شما باشد.

عمومی #کسب_و_کار_اینترنتی