Loading...
کسب و کار اینترنتی چیست؟
چهارشنبه 12 دی 1397 مدیر سایتچه 802 0

کسب و کار اینترنتی چیست؟

نوعی فعالیت تجاری است که بصورت آنلاین و در بستر اینترنت به واسطه داشتن یک وب سایت مناسب و حضور در شبکه های اجتماعی، انجام و منجر به کسب درآمد می شود که این فعالیت تجاری می تواند شامل خرید و فروش آنلاین کالا/خدمات و یا ارائه سرویس های آنلاین باشد.

#کسب_و_کار_آنلاین یا اینترنتی که به عنوان تجارت الکترونیک نیز شناخته میشود، نوعی فعالیت تجاری است که بصورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام و منجر به کسب درآمد می شود.

یک صاحب #تجارت_الکترونیک که بخش یا تمام فعالیت تجاری خود را با استفاده از اینترنت انجام میدهد، بعنوان گرداننده یک تجارت آنلاین شناخته میشود. که این تجارت میتواند شامل خرید و فروش آنلاین کالا/خدمات و یا ارائه سرویس های آنلاین باشد.

دامنه این نوع مشاغل بسیار گسترده است و هر کسی می تواند این تجارت را شروع کند. اگر شما می توانید کالایی را بفروش برسانید و یا خدماتی را به مردم ارائه دهید، در دنیای امروز تجارت الکترونیک بهترین روش برای فروش و یا معامله می باشد. شما صرفاً باید تعیین کنید که کالا یا خدمات شما در فضای اینترنت چگونه برای مشتریان قابل عرضه باشد. اگر در اینترنت و موتور های جستجو در هر حوزه ای به دنبال کسب اطلاعات باشید، وب سایت هایی متفاوتی در حوزه های مختلف اعم از تجاری، فروشگاهی، خبری و ... به شما معرفی خواهد شد.

2 ویژگی منحصر به فرد کسب و کار آنلاین

  1. عمده فعالیت صاحب کسب و کار بر روی اینترنت انجام می شود.
  2. کسب و کار با امکانات اینترنت ممکن و ادامه کار بدون اینترنت میسر نیست.
مطالب مرتبط دیگر را بخوانید

 

انواع کسب و کار اینترنتی کدام اند؟

در بستر گسترده تجارت الکترونیک می توان انواع متفاوتی از کسب و کارها را راه اندازی کرد:

  1. انواع وب سایت شخصی
  2. برای معرفی اشخاصی با تخصص خاص در فضای اینترنت برای جلب مشتری.
  3. انواع وب سایت تجاری
  4. معرفی انواع شرکت ها با محصولات و یا خدماتشان به عموم و یا قشر خاصی از مردم.
  5. انواع فروشگاه های فروش محصولات و یا کالاهای فیزیکی
  6. فروشگاه هایی که اقدام به فروش محصولات و یا کالاهای فیزیکی خود و یا دیگران می کنند.
  7. انواع وب سایت های فروش خدمات
  8. سایت های مختص فروش خدماتی که به صورت مستقیم و یا واسطه ای به مشتریان ارائه می شود .مانند سایت های فروش بلیط هواپیما و قطار و یا سایت های فروش هاست و دامین که هم خودشان سرور برای ارائه خدمات هاست دارند و هم اینکه از شرکت های خارجی به صورت واسطه ای خدمات هاستینگ به مشتریان ارائه می کنند.
  9. انواع سایت های فروش محتوای آموزشی و محصولات دیجیتال
  10. یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی تولید محتوا و تبدیل آن به پول است که هم می تواند به صورت مستقیم انجام شود و هم به صورت غیر مستقیم! تبدیل محتوا به پول به صورت غیر مستقیم به این معنی است که از طریق محتوایی که تولید می کنید و ترافیکی که در روز به دست می آورید کسب درآمد کنید. کسب و کار اینترنتی آموزش محور را بدون سرمایه اولیه هم می توان به راحتی راه اندازی کرد. چون نه هزینه سنگینی برای طراحی سایت باید بپردازید و نه اینکه پای محصول یا خدمت خاصی در میان است که نیاز به هزینه بالا برای تامین اش باشد.
  11. انواع وب سایت هایی که محتوای خبری دارند و ...
  12. سایت هایی که توسط محتوای خبری در سایتشان اقدام به کسب درآمد می کنند که کسب درآمد از این روش هم مانند روش بالا امکان پذیر است.

 

 قدم اول برای راه اندازی یک کسب و کار مناسب اینترنتی چیست؟

قدم اول برای شروع، پس از مشخص کردن نوع کار، حضور در جامعه بزرگ اینترنت است که البته همه میدانیم که حضور در این جامعه بدون داشتن یک فضای مناسب که از طریق یک وب سایت مناسب و کاربردی است امکان پذیر نیست. تیم طراحی وب سایت سایتچه برای برداشتن این گام بزرگ برای شروع یک کسب و کار آنلاین موفق در کنار شماست.

طراحی وب سایت کاری خود را با اطمینان به تیم حرفه ای طراحی سایت سایتچه بسپارید.

عمومی #کسب_و_کار_آنلاین  #تجارت_الکترونیک