Loading...
چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟
چهارشنبه 12 دی 1397 مدیر سایتچه 185 0

چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مراحلی دارد که با طی آن مراحل به درستی می توانید یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشید؛ که از جمله مهم ترین این مراحل راه اندازی یک وب سایت مناسب می باشد.

#کسب_و_کار_اینترنتی چیست؟

چگونه کسب و کار اینترنتی راه انداری کنیم؟

چه راه هایی را باید طی کنیم تا موفق شویم؟

چگونه از طریق یک کسب و کار اینترنتی کسب درآمد کنیم؟

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در ایران سخت است یا خیر؟!

اینها همه از جمله  سوالاتی هستند که هر شخصی زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی در ذهن دارد و در این پست سعی می کنیم به تمام این سوالات پاسخ بدیم.

مطالب مرتبط دیگر را بخوانید

چگونه با صرف کمترین هزینه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

مرحله 1: شناسایی توانایی ها

در مرحله اول، توانایی های خودتان را شناسایی و اونها رو دسته بندی کنید. این توانایی ها می تواند شناخت مجموعه ای از نرم افزار ها و یا ویژگی های فردی مانند فن بیان و یا ... باشد؛ به هر ترتیب داشتن مهارتی که در راه اندازی کسب و کارتان موثر باشد، امری اجتناب ناپذیر است و برای این امر بایستی حداقل تخصص های یک وبمستر(مدیر سایت) را داشته باشید.

 مرحله 2: انتخاب حوزه کاری

پس از شناخت توانایی ها، بایستی بر اساس همان توانایی ها حوزه کاری خود را مشخص کنید. برای مشخص کردن حوزه کاری نیازی نیست حتماً ایده نابی داشته باشید و یا ملزم نیستید ایده ای که قبلاً توسط شخص دیگری اجرا شده را اجرا نکنید. مهم این است که کسب و کاری که راه اندازی می کنید چقدر در میان عموم مردم و یا قشر خاصی از مردم که مدنظر شماست طرفدار دارد و مردم تا چه حد به آن نیازمندند.

راه اندازی یک #وب_سایت_تجاری با هر نوع کارایی، #وب_سایت_نیازمندی، #وب_سایت_خبری، #وب_سایت_فروشگاهی و یا هر نوع وب سایت دیگری که به نوعی منجر به کسب درآمد شود میتواند انتخاب مناسبی باشد.

مرحله سوم : بررسی سایت های رقبا

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از شروع کسب و کار بایستی انجام شود، بررسی رقبا در حوزه کاری که انتخاب کرده اید می باشد. بررسی این امر مراحلی دارد که یکی یکی به بررسی آنها میپردازیم.

1- حوزه کاری خود را در گوگل سرچ، از لیستی که در صفحه اول سرچ مشاهده می کنید، رقبای خود را شناسایی کنید.

2- توسط افزونه الکسا تولبار ترافیک روزانه سایت های رقبا را مورد بررسی قرار دهید.

3- با دانستن تاریخ ثبت دامین سایت رقبا، می توانید متوجه شوید از از آن تاریخ تا به حال چه میزان پیشرفت داشته اند(با استفاده از سایت whois.com تاریخ ثبت دامین سایت رقبا را ببینید)

4- یکی از راه های پی بردن به میزان حرفه ای بودن یک سایت بررسی محتوای آن سایت است . اگر سایت آن ها محتوای ضعیفی داشته باشد، می توانید با تمرکز بر روی تولید محتوای قوی تر بر آن ها غلبه کنید؛ و اگر محتوای آن ها قوی باشد، بایستی با سعی در تولید محتوای قوی تر خود را برای رقابت با آن ها آماده کنید.

 5- یکی دیگر از راه های بررسی رقبا بررسی کیفیت ارائه محصولات و خدماتشان است. میزان محصولات/خدمات، تبلیغ نویسی صفحه محصولات آن ها را بررسی کنید.

با همین بررسی های کوچک و موردی می توانید توانایی های خود با رقبایتان را بسنجید. نقاط ضعف و نقاط قوت را پیدا کنید، نقاط ضعف را برطرف و روی نقاط قوت خود مانور دهید.

 مرحله چهارم: طراحی یک وب سایت مناسب

 برای راه اندازی یک وب سایت مناسب نیازی به صرف یک هزینه هنگفت نیست. می توانید با مناسبترین قیمت وب سایت خود را راه اندازی کنید. کافیست بعد از انتخاب حیطه کاری وب سایت مدنظر با یک دامنه مناسب، طراحی وب سایت خود را به گروهی حرفه ای بسپارید. از ویژگی های مهم یک وب سایت مناسب، سرعت بالا، سئوی مناسب و هاست با کیفیت می باشد.

مرحله پنجم : جذب ترافیک هدفمند

برای جذب ترافیک سایت دو نکته اساسی را در نظر بگیرید:

اول سایتی را تهیه کنید که از لحاظ کد نویسی تمامی نکات سئو در آن رعایت شده باشد.

دوم، تولید محتوای سایت خود را با توجه به رعایت تمامی نکات سئوی گوگل انجام دهید؛ اطمینان داشته باشید با رعایت این دو نکته مهم به مرور زمان سایت شما جزء صفحات اول گوگل آمده و ترافیک لازم را دارا خواهد شد.

مرحله ششم: مشتریان وفادار داشته باشید

موفقیت هر کسب و کاری به میزان رضایتمندی مشتریان آن است. سعی کنید به مشتریان خود اهمیت بدهید و مطمئن باشید که رضایتمندی مشتریان فعلی، باعث جذب مشتریان دیگر می شود.

تبلیغ دهان به دهان یکی از بهترین، ارزان ترین  و پربازده ترین روش تبلیغات است؛ اما اگر موفق به کسب رضایت مشتریان نشوید این تبلیغات موثر، نتیجه عکس خواهد داد و مشتریان با دیدن دوستان و آشنایانی که می توانند به مشتریان دائمی و وفادار شما تبدیل شوند به جای تعریف و تمجید، به انتقاد و یا حتی بدگویی می پردازند و در نتیجه طیف بزرگی از مشتریان را از دست خواهید داد؛ فراموش نکنید حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید از طریق آنها بسیار کم هزینه تر و آسان تر است.

بخش هایی مانند پشتیبانی آنلاین مشتریان (تیکت)، پرسش و پاسخ متداول در سایت، قرار دادن تخفیفات مناسبتی و دوره ای که همگی از طریق یک وب سایت کامل قابل پیاده سازی است، می تواند کمک شایانی در جذب و حفظ مشتریان داشته باشد.

مطالب مرتبط دیگر را بخوانید

در آخر

مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را در 6 مرحله توضیح دادیم که دقت در گذراندن همه این مراحل می تواند به شروع یک کار جدید کمک به سزایی کند.

تیم طراحی سایت سایتچه شما را در طراحی وب سایت حرفه ای کسب و کارتان یاری خواهد کرد.

عمومی #کسب_و_کار_اینترنتی  #وب_سایت_تجاری  #وب_سایت_نیازمندی،  #وب_سایت_خبری،  #وب_سایت_فروشگاهی